Solen skiner och här sitter jag......

Söndag och solen skiner ute :-). Känns som om allt är lite lättare då. det enda negativa med solens strålar på våren är att man ser hur skitigt man har inne. Undviker att titta ut genom fönstret för att inte bli arg över  den gråa hinnan som finns där. överallt där jag tittar ser jag saker som måste fixas. Det stör mig enormt att jag inte orkar göra det jag vill. För några år sedan hade det varit en enkel match, jag älskade att fixa och dona hemma. Nu är minsta sak ett helt företag.

Jag vill ha mysigt i hemmet men också organiserat och välstädat allt skall ha sin plats men med ms och 2 st barn blir detta helt omöjligt :-( Jag kan inte sluta reta mig på detta.... är det inte fatiguen så är det värk eller domningar och pirr eller kraftlösheten i ben armar och händer som får mig att ge upp. En del dagar känner jag mig som en urvriden disktrasa.

Igår var jag med barnen på badkalas och i dag är dagen efter...... En riktig baksmälla (utan sprit) jag finns inte till varken  kropp eller själ, jag darrar och jag är så trött att jag kan spy. Det är svårt att inte känna sig som världens sämsta morsa när man sitter inne med barnen och kollar på Ice Age istället för att vara ute i det strålande solskenet :-(,

2 kommentarer:

Sofie sa...

Tycker inte att du ska klanka ner så mycket på dig som du gör. Du gör så gott du kan och mer kan du inte göra. Att gå ut 110% gör ingen människa glad utan allt har sin tid och dina barn behöver ha sin mamma med orken kvar. Ta det lugnt och sätt dig ner i soffan tillsammans med barnen och titta på Ice Age om du vill. Låter riktigt mysigt, trotts det fina vädret utanför. Vi har sådana dagar vi också emellanåt. Det är så det är ibland.

Hur blir det förresten med den fortsatta träffen? Skulle vara kul och ta tag i det snart innan det hinner gå för mycket tid.

Kram på dig och sov så gott vännen.
Sofie

Ms mitt i livet sa...

Tack sofie för de värmande orden, känner mig som en ursel människa ibland kan inte rå för det ;-)

Jag vet inget och har inget hört om träffen :-(
skall ringa till margareta i morgon !

Kram Kram och sköt om dig // Ulrika