Hur mår jag och min ms ????

Jo jag andas därför vet jag att jag lever :-(... Tröttheten känns en aning bättre tycker jag efter bytet från betaferon till copaxone. Jag har dragit ner mycket på antalet värktabletter. Men på nätterna sover jag dåligt det kryper och pirrar i benen  jäkligt jobbigt......Under fötterna är jag svullen det svider och värker, ännu ett ms symtom. Mina händerna känns trötta stela och det känns mindre bra då min räddning som så ofta är att få skriva. I mitt huvud är det rörigt och jag känner mig trög. Tänker mycket på allt och inget. Många dagar är jag tom innuti det finns inte en gnutta energi,,,, saker som jag vill få gjort ligger begravda långt inne i mitt huvud och den enda kontakt jag har med dem känns som en gnagande oro.

Jag har också haft mera domningar på "nya ställen" försöker att acceptera situationen som den är just nu men det är så jäkla svårt. Lätt irriterad är jag också mest går jag och  känner mig förbannad på människor runt omkring mig som inte förstår för att dom inte kan "se" kommentarer som "det skulle nog vara gott för dej att komma ut och jobba"   Jo tack jag vill ju inget hellre. Jag vill också vara med i leken, någon att räkna med...Varför skulle just jag få MS????      

2 kommentarer:

Sofie sa...

Stor kram till dig vännen

/Sofie

Ms mitt i livet sa...

Tack Sofie, det värmde / Ulrika