Varmt !!!!

För varmt för mig nu, jag fungerar inte, kan inte tänka helt enkelt, benen är fyllda av myror och det är sirap i mina muskler. får sådana panikkänslor varje sommar när detta händer... men men man skall inte klaga det är inget som inte kan bli värre. Jag är så jäkla trött på att gnälla och gnöla.

Dagens önskelista

Fint men svalt väder (ingen tryckande värme)
Ac anläggning som kyler hela huset
Nya svala kläder i viskos
Stor nedgrävd pool.
Markiser.
Städerska
Tvätterska
Kock
Stuga ca 50 meter till havet, sandstrand och.......
Skaldjursbuffe med vitlöksbröd och en stor kall cola.
Fyrhjuling och stor motorbåt.
Lång brygga nere vid sjön, där man bara kunde få häva sig i. kanske en linbana upp och ner för slänten till sjön också, så att inte mina arma ben blev så trötta och skakiga.

Önska kan man väl alltid få, eller hur ??
Givetvis om alla dessa saker stod i relation till att bli helt frisk då skulle jag välja att bli frisk och ingenting annat.

2 kommentarer:

Sofie sa...

De där myrorna som du skriver om. Känner du av dem vid specifika tillfällen? Jag har börjat känna myror i ansiktet emellanåt. Kan inte säga att de kommer vid något speciellt tillfälle bara att jag känner utav dem.

Kram på dig i värmen.

Ms mitt i livet sa...

hej Sofie !
Ledsen att jag inte svarat tidigare, men jag har haft problem med att skriva kommentarer ?? gjorde om mina inställningar nyss och nu funkar det . Myrororna kommer oftast efter ansträngning och vid trötthet. men i bland kommer de inte då heller, det finns ingen logik för mej i när de kommer. Men som sagt, oftast när jag är trött fysiskt och psykiskt.
Tänker på dig hoppas det går bättre för dej kram Ulrika