Överlevt midsommar :-)

Ja nu har jag förtagit mig rejält men roligt har jag haft under tiden... Henriks 40 års kalas har kommit och gått, men va kul det var. Cowboy tema med Henriks gamle kompis Sam som överraskningsgäst. Henrik blev milt sagt överraskad och glad, det var 16 år sedan de sågs sist. Sam hade sin trevliga tjej Emma med sig. Va härligt det var att träffa henne. hon var glad och possitiv, hon hade lätt för att skratta och dagen efter festen kändes det som jag hade känt henne längre än kvällen innan ?? 

Hon hade också en sjukdom att kämpa med och vilken kämpe hon verkade vara. Öppen, driftig och possitiv med focus på att få leva ett bra liv utan smärta. Hon kämpade också mot inflammationer så som vi msare också gör. Det slog mig att inflammation är nog livets förstörelse mekanism och en av de större orsakerna till åldrande, förstörelse och lidande. Om man ändå kunde komma på ett knep eller ett medel som på ett enkelt och smärtfritt sätt kunde läka och bromsa kroppens inflammationer så skulle man bli oändligt rik.

Mamma blev sämre i sin sjukdom efter kalaset och har legat på sjukhus, vilken tapper kämpe hon är och vad jag älskar henne, hon är mitt dåliga samvete och jag önskar jag kunde hjälpa henne mera. Men allt har ett pris, gör jag mer än jag orkar och vill så får jag betala. Min sjukdom tar ut hemska summor i övertid och min fysiska buffert är redan övertrasserad. Ju mer jag pressar min kropp om jag är trött, ju mer leker jag rysk roulette med min hälsa, så är det bara. Vill och orkar är två saker jag slåss med vardagligen.

Tänkte leta lite allmänn info om inflammation och lägga upp på bloggen. Efter mitt samtal med Emma blev jag taggad att göra mer åt min egen situation, vi har alla bara ett detta liv i alla fall. Eller hur ta hand om er för det är inte så säkert att någon annan har intresse av att gör det. Kram

Inga kommentarer: