Skam den som ger sig..

Att få diagnosen ms, är ingen lätt uppgift när man är mitt i livet som jag är. Det värsta är att sjukdomen stjäl tid från mina barn, min familj och vänner. Ms har grumlat mina drömmar, ändrat förutsättning för att lyckas och uppnå mina mål som jag satt upp för mig själv i livet. Jag tror fortfarande att allt är möjligt oavsett sjukdom. Fast allt kommer att ta längre tid och kanske inte blir exakt på det sättet som jag vill ha det. Skam den som ger sig..... Vi får inte fler svåra uppgifter än vi klarar, alla utmaningar tror jag ger mig något och kanske även andra. En del av det som jag kan ge, är den här bloggen. Här kommer jag att skriva om mina erfarenheter och tankar kring livet med Ms. Det skall tilläggas att vad jag anser, mina åsikter och erfarenheter  inte är genomgående hos Alla med Ms. Sjukdomen är nyckfull och långt i från alla har samma symtom och svårigheter. Orkar du, så läs gärna om mina och skriv vad du tycker... :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag förstår att detta är jobbigt för dig och även andra drabbade av MS (eller snarlika sjukdomar).
Allt är INTE möjligt oavsett sjukdom (en förlamad kan ju inte klättra uppför ett berg mm), MEN många kan nog mer än vad de tror, om inte annat att de gör det på annat sätt. Och ja många saker tar längre tid för de som har ett funktionshinder, känns som man får kämpa mer om man är drabbad, även om inte alla tänker på detta av de "friska".
Vissa drabbade är där i gränslandet av vad de klarar och inte, men gäller försöka tänka att man bara ska klara det ändå. Gäller att inte tappa "gnistan" bara för att MS (eller annan symtom) drabbat "mig".
Tror många kommer läsa sina tankar och funderingar om MS, du har ju ditt eget liv som utgångspunkt.

Anonym sa...

Känns som man ska försöka hitta en positiv vinkel på livet, även om man drabbats av MS.
Känns bra att du har en sådan syn på livet, kanske kan få andra att se det på samma sätt som dig.
Tror många vill följa dina spår, se hur det går för dig gällande dina berättelser.
Gäller ju att ta tillvara på livet, det enda man har. Så varför inte försöka göra det bästa av det?