Glömde sprutan !!

I går kväll glömde jag ta sprutan, brukar ta den på kvällen för att sova bort dom värsta biverkningarna.
Jag har betaferon som broms och tar den varannan dag subkutant. Det första året med bromsmedicinen var hemsk. Varannan dag hade jag frossa, influensasymtom och migrän, Dagen efter, eller morgonen skall jag kanske säga är jag mer än lovligt trött....

Jag har fortfarande biverkningar fast inte så kraftiga. I bland om det gör ont när jag injecerar betaferonet gör det ont och då har jag märkt ett samband med detta och biverkningar, jag kan få frossa och feber värre huvudvärk osv.

Något som jag också har märkt av som biverkning är att jag svettas otroliga mängder. Vilket också kan bero på en annan medicin som jag tar för tröttheten. "Modiodal"

I kväll skall jag bort på kalas, och i bland hoppar jag över sprutan när jag vet att jag nästa dag skall göra ngt som jag jättegärna vill, jag vill inte riskera att jag inte tar mig i väg, pga av biverkningar. Allt för många ggr de senaste åren har jag fått stanna hemma, ringt återbud pga av att jag har mått så dåligt av medicinen. Måste ju få unna mig saker som gör mig glad i bland och som gör livet lättare att leva... "VI LEVER JU BARA EN GÅNG ELLER HUR".

Nu sitter jag ändock här och har lite ångest för att jag inte tog sprutan i går kväll....... Men gjort är gjort och i kväll när jag kommer hem så får jag ta den i stället.....

Inga kommentarer: