min ms nu

Statuscheck :

Trött är mitt för, mellan och efternamn. Jag kan stå och sova. Samtidigt som jag har denna fatigue blir min hjärna så trög, känns som om jag bor i en gamal film, där man får veva igång både ljud och bild. Hörseln känns luddig och jag blir frånvarande. Svårt att greppa och planera, vilket betyder kaos. Mycket domningar har jag också som kommer och går, surrar runt i kroppen som en humla. Värmen förstärker mina symtom ytterligare och på nätterna har jag svårt att sova för det kryper och kittlar i benen, känns i bland som om jag håller på att förlora förståndet. Min huvudvärk har blivit bättre men är fortfarande besvärande. Jag har även haft eller har problem med fötterna och händerna. Det gör ont när jag går och det svider under fotsulorna. Måste säga att det är ett tillstånd man verkligen snabbt kan bli nöjd på. Jag har svårt att komma igång med saker och min stresskänslighet är under all kritik. Hjärnan bara dör av under några sekunder och allt kan bara bli blankt o tomt "hur läskigt som helst". Ex jag var ute och körde med barnen, "mycket trafik", högt ljud med alfons , telefonen ringer(vart är den), en av barna sparkar på instrumentpanelen och nallar flyger runt hej vilt och åter och fram. Utan föraning och utan att veta varför, drar jag upp handbromsen. Vad ända in i.... händer tänkte jag. Jag skrämde skiten ur mig själv, varpå jag får psykbryt av ren rädsla över hela situationen. Följande händer : Av med radion, av med telefonen och jag gormar som en vilde åt barna, "att nu får det minsann vara nog" sen kommer tårarna, stora varma tårar. Jag tänker "skit också jag fixar ingenting längre" minsta lilla stress och min kropp och hjärna skiljs åt som ovänner... Inte roligt alls kan jag säga, Inte roligt.... Minnet sviker mig dagligen och jag säger fel, blandar i hop och och och.
Korta gångsträckor gör mig skakis i benen, sladdrig med myrkrypningar och benen känns tunga som bly. Likadant är det med armarna och händerna. Trotsar jag tröttheten får jag kramp. Nu har jag skrivit ner en lånh gnällramsa så nu räcker det, kram till er alla.

Kom i håg för att tillägga något possitivt ; Det finns inget som inte kan bli, i allafall lite bättre...:-)

Inga kommentarer: