Myelin

Vad kan man göra själv då man har ms ???? läste detta på tell us. Ska köpa mig detta preparat och prova
granulerat lecitin ...... Läs följande så förstår ni säkert varför.

"Av en slump upptäckte man kolinbrist...
Råkade man upptäcka att MS-patienter hade lågt värde av kolin (choline) som är en sorts B-vitamin, och av en slump råkade jag hitta den studien... Nyfiken som jag är började jag läsa om kolin.

De bästa naturliga källorna till kolin är lever, som innehåller 400- 600 mg /100 g, vetegroddar med 800 mg /100 g och ägg med 500 mg /100g. En rågad matsked öljäst innehåller mellan 40 och 180 mg kolin, beroende på öljästens kvalité.

Ett särskilt påtagligt kolintillskott är granulerat lecitin som också innehåller inositol. En matsked lecitin innehåller 225 mg kolin och 250 mg inositol.
Jag höll på att ramla av stolen (där jag för tillfället hade ryggmassage av OBH Nordica) när jag hittade en hemsida där det stod följande:
Multipel skleros MS
, vars orsak hittills varit okänd, ser ut att bero på att det skyddande höljet runt nervtrådarnas myelin förloras. Myelin består till största delen av lecitin.
http://malfall.se/vitamin/B-vitamin_niacin_o_kolin.pdf
"

1 kommentar:

Lilly Lee sa...

ja det är nåt med de där b-vitaminerna, har läst mycket om det! Intressant är det!