Blir era vänner besvikna ?

Ja jag vet nu varför jag varit så hemskt trött och varför jag hade ett pseudoskov. En Förkylning som virvlade runt i kroppen, har bubblat upp till ytan. Jag blir helt utslagen av virus, allt funkar sämre. Det värsta är att jag råkar ut för det ofta, då jag har barn i skolan och på dagis :-(.

Något som besvärar mig när min kropp så ofta sviker mig, är när man bestämt träff med någon och måste avboka... Jag hatar att göra andra människor besvikna, därför har mitt kontaktnät krymt avsevärt.

Kurser jag anmäler mig till osv som jag så gärna vill delta i, uteblir jag ofta från. Det behöver inte alltid bero på en förkylning. Det kan vara värmen på sommaren, tröttheten, yrsel och ostadighetskänsla samt migrän som är min eviga följeslagare.... Undrar mycket på hur det ser ut hos er andra msare. Känner ni att ni deltar i livet på samma sätt som förut och hur hanterar ni det när ni inte kan eller orkar, blir det många återbud osv. Förstår era vänner och bekanta samt andra i er närhet ??

2 kommentarer:

MyStory sa...

Det händer att jag får backa ur något i sista stund men som tur är händer det inte så ofta. Då det gäller mina vänner är det inga större problem men det är klart man blir besviken när det sker. Det blir ju jag med om någon måste lämna återbud oavsett vad orsaken är...

messan sa...

Precis som du skriver hos mig så visst är det konstigt att våra doktorer säger så olika men de är nog som vi människor är de har olika tro och det finns så mycket mycket olika teorier om just vår sjukdom. Jag tor att de själva speglar mycket av de själva ser som stor betydelse.

Jag backar oftast inte ur och om jag gör det så har jag de finaste vännerna, de vet att jag har en sjukdom så de accepterar det oftast med ett leende eller så kommer de till mig.

Kramar från mig till dig