Säger bara zoming nasal !

Är det någon mer som har ms som har testat detta ????  Nu är det så att jag alltid har haft migrän perioder och jag kommer från en migrän familj, både mormor och farmor hade det. Under åren, har jag inte fått mycket hjälp utan varit tvungen att genomlida dessa attacker :-(. Min bästa nya läkare på neurologen , tog sig genast tid med detta problem och sa att detta går säkert att lösa, pice of cake tydligen för henne. Tror ni mig om jag säger att  hakan ramlade ända ner till knäskålarna på mig. Nöp mig i armen för en reality check . Här fanns äntligen någon i mitt liv som jag kan kalla för "min läkare"  som var villig att hjälpa mig lösa ett problem för mig som skulle göra att jag mådde mycket bättre.

Sagt som gjort, hon (min underbara läkare) började  med att skriva ut Zoming nasal, som jag nu har testat efter lite oro för vad jag läst om alla hemska biverkningar. Härom morgonen vaknade jag med värdens migrän, trodde mitt hö öga skulle ploppa ut och huvudet skulle delas mitt i tu. Klev med älgsteg upp ur sängen och tog fram denna spray. Bära eller brista tänkte jag och sköt upp en dos i näsan. Jaha nu är det bara att lägga sig ner och vänta på att hjärnblödningen skall komma som jag läst om i bipacksedeln, huuu. Men Trollet Hedlund somnade och vaknade 2 tim senare på strålande humör, Klar och pigg i huvudet. Hade inte den minsta känning av migränen som jag vaknade med. Hela em var jag så pigg, tröttheten som jag brukar släpa runt på som ett ok var puts väck, natten som kom sov jag inte en blund, det gick inte, jag var så vaken, så vaken. Jag somnade först på morgonen och sov några timmar för att sedan vakna utvilad igen ??? Nu undrar jag bara, vad det var som hände ???? Skulle nog vilja tillägga att jag var pionröd och svettig i ansiktet hela dagen, medicinen tror jag är kärlvidgande och tankarna tar mig  genast på ccsvi.

2 kommentarer:

Lilly Lee sa...

ja det är intressant! Jag äter ju Ginkgo Biloba som också är kärlvidgande och jag fryser mindre, får inga nattkramper och känner mig piggare när jag tagit den!

Ms mitt i livet sa...

Lilly Lee, jag har oxå provad Ginko men har nog kanske ätit det för kort tid, för jag har inte haft det resultatet som du. Intressant är det i alla fall, med tanke på alla diskussioner ute i den stora världen.

Kram