På rehabilitering

Ja, nu är det klart, jag skall på 3 veckors rehabilitering på Frykcenter. Jag vet inte vad jag tycker om det  egentligen. Ena stunden vet jag inte riktigt vad jag skall dit och göra och nästa stund är jag nöjd. Fattar inte att det är jag som skall på rehab. Är jag sjuk ???? Nej mina besvär beror inte ms de är en del av livet (förnekelse). Jag har vant mig vid att inte vara riktigt hel. Aldrig vara riktigt pigg och fysiskt allert. Jag tänker inte så mycket på min ms när jag är hemma. Det är mest tillsammans med andra, det kan bli ett problem. Jag blir så trögfattad och känner mig numer alltid dum. Jag hänger inte med i andras samtals tempo. Jag glömmer mycket och har svårt med koncentrationen.

Jag har oxå börjat göra ologiska saker och har svårt att  komma igång. Fröken "Dårpippi" det är mitt mellannamn nu mer. Nu skall hon ut och lära sig flyga igen. Herregud jag som blir så stressad bland nya människor. Jag längtar efter mina barn och min man redan :-( jag vill inte vara ifrån dem så länge.:.....

Frykcenter känns som ett jäkligt tråkigt alternativ, önskar att det skulle vara en mer attraktiv plats för min rehabelitering, jag har varit där på studiebesök en gång och jag gillade inte stället, steningt, kallt och dötrist. det var min uppafttning.

Jag hoppas så att jag kan skriva och berätta för er om att jag har ändrat uppfattning och att detta ställe har gjort underverk för mig. Kommer att skriva en daglig rapport på bloggen om vad som händer och lägga upp bilder.

Trevlig lördagskväll !

Kram Ulrika

1 kommentar:

MyStory sa...

Hoppas du blir nöjd med din rehabilitering även om det känns lite jobbigt så här innan :-)
Kram