Läges check

I dag har lilla familjen varit på valborgs firande. Allergin är på "G" på riktigt. Mina ögon känns som om dom skulle poppa ut ur huvudet, det kliar och svider. Hela ansiktet känns svullet och det rinner ur näbben hela tiden :-(. Men det är inte det värsta. Jag har varit dödligt trött en period. Jag har varit så trött, så att min hjärna verkligen har gått på sparlåga. Svårt att tänka ut något vettigt. Hur många timmar jag än sover, så känns det som om det är aldrig nog. Jag kan sova en hel kväll, natt och förmiddag men ändå känns det som om jag inte har sovit på flera dagar.

Jag har försökt duscha kallt, medicinerat, ja, jag har till och med övermedicinerat för att komma ur denna sömnkoma jag befinner mig i. Det är så svårt, för alla i min omgivning att förstå detta. Hmm, de vanliga kommentarerna kommer alltid . Jag är oxå trött jämt och det är väl bara att skärpa till sig.

Jag måste komma på ett sätt att komma ur skammen och skuldkänslorna som kommer tillsammans med alla symtom på denna sjukdom. Det kvittar väl vad andra tycker och tänker Egentligen. Så länge jag vet, att jag gör det bästa jag kan.  Alla får undra, spekulera och dra sina egna slutsatser. Det är ingen ide att lägga energi på att försöka få andra att att förstå vad ms innebär i nuläge för mig.

Jag vill så mycket. jag längtar efter en frisk kropp att röra mig i. Jag vill vakna tidigt på morgon fylld av energi.
Jag vill förverkliga mina drömmar, jag vill hoppa, dansa, sjunga med mina barn, baka bullar osv osv....

Men framför allt så vill jag vara vaken :-), det är faktiskt en ganska bra aktivitet, "att bara vara vaken".
Det är ju så att det är en ren förutsättning, för att kunna någonting överhuvudtaget.

Måste finna en medicin som funkar bra på mig, som ökar min vakenhet utan en massa biverkningar. Sedan måste jag bättra på min självkänsla.

God natt !




2 kommentarer:

MyStory sa...

Det är så jobbigt när man vill mer än man klarar. Som tur är har jag varit kvitt den förlamande tröttheten länge nu. Hoppas du blir av med den du med!
Kram

Ms mitt i livet sa...

Hej mystory, har du gjort något speciellt för att bli kvitt den. Jag behöver alla råd jag kan få Kram