Tro eller inte tro ?

Ja vad skall vi ms offer tro på ?, jag väljer att titta på alla alternativ som finns. Jag kommer inte att leva för evigt, det gör ingen. Jag vill inte att mitt liv skall fyllas av en ständig kamp mot alla symtom som kommer med Ms.

Jag litar inte till 100 % på någon, utan jag bildar min egen uppfattning. Det fanns en tid då människor trodde att jorden var platt. Männsikor som sa något annat avrättades. Vi vet alla i dag att jorden är rund, eller hur ??.

Så vad vet vi i dag om ms , vem skall vi lyssna på ?. vågar man lägga sitt öde i sin läkares händer, vem styr hans beslut om vad "jag" skall få för behandling. Ekonomi är ofta en avgörande del i det beslut som avgör våran framtid.

Vågar jag vänta och chansa  eller skall jag ta vad sjukvården erbjuder mig, samtidigt som jag gör mina egna efterforskningar.

En av de värsta sakerna med Ms är ovissheten om vad som skall komma här näst. Och för mig så lindras min oro genom att själv ta kontroll över min situation och mitt liv. det gör jag bäst genom att använda mig av lateralt tänkande.

Om du oxå är intresserad av samma saker och inte stänger dörren för nya ideer så kolla in detta.

Catalyst: MS Cure? - ABC TV Science

2 kommentarer:

MyStory sa...

Jag har tittat på det du länkar till och tänker precis som du gör...

Ms mitt i livet sa...

My story, ja visst är det tänkvärt :-)