Morgon dagens oro !

I morgon skall jag göra en ny MRI. känner mig tröstlöst orolig. Vad kommer resultatet att bli. Finns det något som fungerar, kvar där inne ? Eller kommer dom att hitta andra saker som inte skall vara där. Jag skall ärligt erkänna att jag är orolig för att de skall träffa på cellförändringar eller tumörer.  Mer orolig för det än att de skall upptäcka att min Ms har förvärrats. Konstigt precis så kände jag det första gången jag gjorde denna rtg. Det kändes som om det stod och vägde mellan pest eller kolera. ??

Jag väljer ms även denna gång. ?? känns tokigt att skriva det men det är sant. Ms är ju vad jag ändå har upptäckt, en sjukdom som man kan leva med.

I min värld finns det "inget", utan att det kan bli värre.  Jag har så mycket erfarenhet av otur, så jag har svårt att inte måla fan på väggen.

Det man tänker, oroar sig för kommer till en på ett eller annat sätt. Både mamma och pappa dog av cancer så jag har svårt att inte oro mej för det i alla fall, det räcker ju med att cellerna delar sig fel en enda gång för att livet skall förändras.

Nu skall jag gå och sova och ta några värktabletter för mitt värkande ben och febern som har härjat i min kropp under helgen.

Natti natt !

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Jag är i inledningsskede av diagnosticerandet och får en trolig MS diagnos nästa vecka. Läst din blogg. Hoppas du mår bättre! En svår sjukdom att förhålla sig till, alla tankar och farhågor som man behöver ta hand om vid sidan av sina fysiska symtom.
Ta hand om dig!
http://medelaldersbloggaren.bloggplatsen.se/2012/09/16/8650726-skyttegravar/

Ms mitt i livet sa...

Hej Maria, kul att du hittade hit, du är välkommen att besöka mig hur ofta du vill. Ja nu är rtg gjord och det var jobbigt. Väntar på svaren och känner mig tom och trött. Vi får hoppas att du inte har Ms, förstår att du har många tankar och funderingar. Jag skall hålla tummarna för dig att allt går väl. kram / Ulrika