Yrsel

Ja, då är bara den stora frågan vad beror det på...........Detta har hänt:
Under veckan vaknade jag en natt med fruktansvärd smärta i vä öga. Jag kunde inte titta eller vrida på ögat, faktum är att det gjorde så ont att det kom en liten tår. Dagen efter var det en aning bättre, men jag hade feber och ont i huvud och nacke. Jag kände mig riktigt knepig  och det är det ju aldrig roligt att göra. Jag kunde nu oxå känna av mer domningar och hela tiden fick jag springa åter och fram på toaletten för att kissa, på natten fick jag vara i väg minst 6 ggr.

Nu och igår mår jag lite bättre, förutom att jag har en obehaglig yrsel, så länge jag ligger ner går det skapligt men sen....... Nu är den stora 10.000 kronors frågan som jag slänger ut i cyberrymden till er..................
1 är det ett skov ? eller
2 är det vanlig flunsa ? eller
3 är det pga trötthet, stress och lite virus, sådant här falskt skov som man pratar om i neurokretsar ?.

Jag sitter här nu klockan 08.00 på söndagsmorgonen och bara undrar ngn som vet.....

3 kommentarer:

Vilsen sa...

Det låter som en ordentlig skov. Kramar om Dig...

Bille sa...

Hej
Känner igen dina symtom, sitter här och tror att mitt högra öga ska trilla ut.Ush och ont. För mig är det vänstra kroppshalvan som är drabbat av domningar. Kom du under fund om det va ett skov?
Kram

Ms mitt i livet sa...

Hej !
Var och kollade synnerven, turligt nog så var det inget skov :-). Den här hösten har jag inte varit annat än sjuk. Förkylning på förkylning.Måste få till någon ändring av mitt liv styra kajutan mot en mer positiv riktning. Bille för mig är det oxå vänster sida som är mer drabbat med känselbortfall och domningar. Trevlig jul på er i allafall.Kram