Smärtsamma dagar för själen

"Upp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp". Ja nu är livet förvirrande svårt, återigen har min mammas sjukdom försämrats och  några dagar har jag sovit hos henne. Hon är ledsen och har ångest. Hon gråter mycket men talar inte gärna om sina funderingar med mig.

Ångesten sliter även i mig det är svårt att se någon man älskar försvinna ur livet i sällskap med ångest. Om jag bara kunde få en dag med mamma till utan sjukdom, utan ångest, utan ms.

Varför skulle vi, mor och dotter få denna elendiga sjukdom. Varför just vi ??????  varför skulle mamma få cancer ? och hur skall vi klara av att skiljas från varandra?. Allt är så rörigt i mitt huvud just nu. Jag har inte koll på något. Det enda jag kan tänka på är henne, hur hon mår, vad hon tänker på och hur länge till hon stannar kvar här hos oss i jordelivet.

Vad skall jag säga till barnen ??? Är hon rädd ?? Många frågor är det, säkert hundratals med frågor som bara mal och mal i mitt lilla numera ganska komplicerade huvud.

Vem har sagt att det är lätt att dö ???? och vem har sagt att det är lätt att bli lämnad kvar ensam ???  INGEN

Inga kommentarer: