Vad undrar du över ?

















Ja, tänk att vi alla msare har samma sjukdom, men ändå så olika symtom. Vad beror detta på ?

Svaret är att symtomen kommer efter vart inflammationen sätter sig i vår hjärna eller ryggmärg

Vart sitter min svagaste länk exakt. Vart är mina inflammationer befästa. Jag måste få veta mer, Vad är det som gör att vi når en progressiv fas i vår ms. varför hjälper ingen broms då ???

Vad är det som gör att vissa av oss inte tål kyla och andra inte värme.

Några saker att fundera närmare på under hösten kanske.                                                                                    

2 kommentarer:

mia sa...

Det är något att fundera över. Men viktigast är att hantera MS som den kommer och fortsätta vara positiv !

Ms mitt i livet sa...

Hej Mia, ja med positiva tankar kommer man långt :-). Men för mig är information/kunskap ett sätt att känna att jag har kontroll och ett sätt att kanske hitta alternativa vägar till att må bra :-) Kram Ulrika