Man vet aldrig. Så sant

3 kommentarer:

Josefine D sa...

Hej!
Josefine heter jag och blev diagnoserad med ms för ca 1 månad sedan efter ett rejält skov som påverkade allt från känsel till exgtrem yrsel och muskelsvaghet. Underbart med fler positiva människor :-)! Jag känner mig så hoppful för framtidien! Jag har gjort som dig börjat blogga av just själviska skäl. att få ventilera lite. Har du hört talas om OMS? Jag fick nys om OMS dagen efter jag kom hem från sjukhuset och kände redan efter 1 vecka att det påverkat mina symtomer så pass mycket att jag kände mig helt normal igen. Sen får vi ju se hur det påverkar framtida skov. Men kan rekommendera det i alla fall. Hoppas allt är bra med dig! Kämpa på!

Mvh,
Josefine

MyStory sa...

Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att jag ska bli bättre i min sjukdom även om jag inte blivit det hittills. Hoppet är det sista som överger människan! Kram

Anonym sa...

Här är en till MS-rookie som nyss fått denna diagnnos efter 12 (jo ni läste rätt!) års utredande på neurologmottagning (ni läste rätt igen). Jag vet inte om jag är den enda som inte haft konkreta domningar under mina 12-13 år med denna sjukdom men i mitt fall är/var det så. Mina största problem just nu är yrsel samt att jag dras med en oerhört jobbig ansiktssmärta, som en ständig träningsvärk i ansiktet. Detta hoppas jag få hjälp med att på något sätt medicinera bort! Tack för en rak och varm blogg om MS mitt i livet!