Tycka olika

Om man skall driva en blogg, Vad vågar man skriva om då? Hur mycket skall man lämna ut av sina tankar till omvärlden. Det skrivna ordet äger makt.  Det kan missförstås och vändas emot dig i andra sammanhang längre fram i livet.
Många som läser bloggar och liknande., skriver oftast själva, men det finns dom som som läser med mycket kritiska ögon. En del tycker att det är billigt att hänga ut sitt inre för allmänheten. 
Jag tycker det är modigt att våga öppna sig.  Att berätta vem man är och vad man tycker och tänker.  När jag skriver så försöker jag att inte tänka så mycket på människorna som läser vad dom tycker och tänker om mina ord.
Om jag skulle tänka på vem som läser, så är det lika bra att sluta skriva.  Det finns alltid någon därute som inte har lika uppfattning som jag, som tycker olika.
Med det sagt så är jag ändå känslig för kritik.  Elak sådan. 
Jag läser mycket och tycker mycket.  och på sistone har jag känt mig irriterad på alla elaka kommentarer som finns överallt i media.  Jag förundras av den stora brist på empati som så många tycks ha. Jag är av den uppfattningen, att om man tycker olika så behöver man för den del inte bete sig otrevlig eller uttala sig elakt.  Kanske är det mesigt att tycka så men för mig är det viktigt.  Natti natt

2 kommentarer:

Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, MS och livet sa...

Jättebra skrivet!
Jag tycker precis som du att det är modigt och starkt att våga skriva ut sina tankar och känslor. Det krävs ibland mycket för att våga publicera sina tankar. Jag tycker att du ska skriva det DU vill, för det är ju ändå din blogg så dina tankar är viktigare än någon annans här inne. Är det så att du någon gång får elaka kommentarer blockera IP-adressen med en gång s den inte kan kommentera mer.

MyStory sa...

Jag tycker du har helt rätt i allt du skriver!